Πρωταθλητής σε όλα τα σπορ παντοτινός…..ΜΟΝΟ με δικό του γήπεδο στον Βοτανικό!!!

Greenmood Team

Καλησπέρα κύριοι, με εξαίρεση 2-3 δημοσιοΚάφρους που επιμένουν εδώ και χρόνια (για 1.000 γαμημένα hits παραπάνω), να παίζουν δύο φορές τον χρόνο (Δεκέμβρη και Μάη) με τον πόνο κάθε Παναθηναϊκού (αλλαγή διοίκησης), οι υπόλοιποι λόγω και της μη διεξαγωγής του πρωταθλήματος, καιγόμαστε να δούμε τι θα γίνει με το “γηπεδικό”.

Δεν έχει περάσει ούτε μήνας από τις τελευταίες δηλώσεις του Δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και της Προέδρου της “Διπλής Ανάπλασης Α.Ε.” Πόπης Δομάζου, όπου εξέφραζαν την βεβαιότητά τους για την υλοποίηση (έστω και με καθυστερήσεις) του νέου, σύγχρονου γηπέδου του Παναθηναϊκού, στον Βοτανικό.

Αυτή η βεβαιότητα, έδωσε το έναυσμα να ακολουθήσουν δεκάδες άρθρα, σχετικά με το γήπεδο και τι προβλέπεται…. Δυστυχώς οι περισσότεροι που αποφάσισαν να καταπιαστούν με το θέμα, είτε έχουν μαύρα μεσάνυχτα, είτε για ιδιοτελείς σκοπούς “κακοποιούν” την αλήθεια.

Με την παραίνεση του Αλέξανδρου, θα προσπαθήσουμε (Panos & Gt67) να βάλουμε τα πράγματα σε μια τάξη, έτσι ώστε όλοι όσοι ενδιαφέρεστε για το γήπεδο του Παναθηναϊκού, να ξέρετε την αλήθεια και με βάση αυτή να ελπίζετε ή όχι.

Από τον Ν.3983/2011 (ο περιβόητος νόμος Μπιρμπίλη ) που τροποποιήθηκε με τον Ν.4117/2013 ( ΦΕΚ Α 05.02.2013 ) και με τον Ν.4315/2014 ( ΦΕΚ Α 269/24.12.2014 ) γνωρίζουμε ότι:

Η άδεια λειτουργίας της Λεωφόρου λήγει τον Ιούνιο του 2021 (όμως είναι εύκολο να πάρει νέα παράταση κάτι που έχει ξαναγίνει με τον Ν.4315/2014)

Από τον Ν.4117/2013 (ΦΕΚ 29Α/05.02.2013) έχουμε τα εξής δεδομένα:

1. Η έκδοση των αδειών ανέγερσης και λειτουργίας του Εμπορικού Κέντρου είναι πλέον ανεξάρτητες από τις αντίστοιχες άδειες των αθλητικών εγκαταστάσεων (με απλά λόγια, το Εμπορικό Κέντρο ξεκινά εργασίες ακόμη και “σήμερα”) .

2. Οι εργασίες κατασκευής του Εμπορικού Κέντρου αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός έξι μηνών από την έναρξη των εργασιών – μέχρι σήμερα είναι ολοκληρωμένο κατά το 75 % περίπου – ( σύμφωνα με εκτιμήσεις του Βωβού ).

3. Η σειρά της “διαδικασίας” είναι:

α. Αγορά του Εμπορικού Κέντρου.
β. Έκδοση άδειας κατεδάφισης της Λεωφόρου.
γ. Έκδοση – επικαιροποίηση της οικοδομικής άδειας .
δ. Εργασίες – αποπεράτωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Χωρίς την άδεια κατεδάφισης της Λεωφόρου, δεν εκδίδεται η απαραίτητη οικοδομική άδεια για την συνέχεια των εργασιών στο Εμπορικό Κέντρο.

* Στο Π.Δ του 2013 (και μετά την οριστική γνωμοδότηση του ΣτΕ) ξεκαθαρίζονται ότι:

1. Η Διπλή Ανάπλαση αφορά γήπεδο , αθλητικές εγκαταστάσεις για τον ερασιτέχνη και συνοδές χρήσεις αυτών.

2. Δεν προβλέπει κλειστό γήπεδο μπάσκετ αλλά ποδοσφαιρικό γήπεδο ΕΩΣ 40.000 θέσεων.

3. Το εμπορικό μπορεί να ξεκινήσει εργασίες ακόμη και “αύριο”, χωρίς δηλαδή να περιμένει την κατασκευή του ποδοσφαιρικού γηπέδου, εφόσον βρεθεί ο αγοραστής και το πάρει από τις τράπεζες Alpha και Πειραιώς.

4. Η μοναδική σύνδεση του εμπορικού κέντρου με το ποδοσφαιρικό γήπεδο, είναι η υποχρέωση του ιδιοκτήτη του εμπορικού κέντρου να παραχωρήσει δωρεάν 3.750 τ.μ. εμπορικών χρήσεων στο γήπεδο, προς εκμετάλλευση από τον διαχειριστή του γηπέδου , όπως επίσης και η παραχώρηση συγκεκριμένου αριθμού θέσεων στάθμευσης κατά τις ημέρες διεξαγωγής ποδοσφαιρικών αγώνων στο γήπεδο.

5. Υποχρέωση επίσης του ιδιοκτήτη του Εμπορικού Κέντρου είναι να αναλάβει ΟΛΗ την διαδικασία (από την έκδοση των αδειών  μέχρι την ολοκλήρωσή τους) για την κατασκευή των εγκαταστάσεων του ερασιτέχνη. Δεν δίνει δηλαδή απλά τα χρήματα, αλλά αναλαμβάνει ΤΑ ΠΑΝΤΑ.

* Σύμφωνα με τον αρχικό νόμο της Διπλής Ανάπλασης ( νόμος Σουφλιά ) του 2006, ο Βωβός νομιμότατα κατασκεύασε ότι πρόλαβε . Ήταν δηλαδή σύννομα τα πάντα. Αργότερα και μετά τις προσφυγές ο νόμος κρίθηκε από το ΣτΕ προβληματικός και ο τότε προβλεπόμενος συντελεστής δόμησης του εμπορικού 1,6 μειώθηκε στο 1,2. Επίσης, μετά την απόφαση του ΣτΕ, οι θέσεις στάθμευσης στο γήπεδο ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ . Φυσικά, ο νέος ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να ολοκληρώσει το Εμπορικό Κέντρο σύμφωνα με την σημερινή νομοθεσία σε κάλυψη και Συντελεστή Δόμησης (που από 1,6 μειώθηκε στο 1,2 όπως προείπαμε). Το συγκεκριμένο κομμάτι είναι αδιάφορο προς εμάς τους ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥΣ, πραγματικά δεν μας νοιάζει αν θα τα γκρεμίσει ή θα τα …..εξαφανίσει.

* Για να έχουμε οποιαδήποτε άλλη αλλαγή ή οριστική απεμπλοκή του γηπέδου από την Διπλή Ανάπλαση, απαιτείται ΝΕΟΣ νόμος κι εφόσον κριθεί απαραίτητο και νέο Προεδρικό Διάταγμα. Κάτι τέτοιο όμως, είναι πολύ πιθανόν ότι θα δημιουργήσει γενικότερο πρόβλημα και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι χωρίς γήπεδο (με ανταλλαγή της Λεωφόρου εννοείται) θα μπορέσει να αποπερατωθεί το Εμπορικό Κέντρο και να λειτουργήσει.

* Για να μπορέσει να προχωρήσει το εμπορικό κέντρο -βάση των όσων ορίζονται στην Δ.Α. – θα πρέπει να υπάρξει άδεια κατεδάφισης του υφιστάμενου γηπέδου της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Αρμόδιος για την έκδοση της οποίας είναι ο Δήμος Αθηναίων. Μέχρι σήμερα η δημοτική αρχή δεν έχει εκδώσει τέτοια άδεια.

Προσπαθώντας να βρούμε απαντήσεις για την μη ύπαρξή της καταλήγουμε στα:

1. Επιθυμεί και την συναίνεση του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, ο οποίος εκμεταλλεύεται το γήπεδο και προφανώς αντιτίθεται σε κάτι τέτοιο, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει κάποιο χειροπιαστό πλάνο για την κατασκευή του νέου γηπέδου (αν και δεν προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία συναίνεση του Α.Ο.).

2. Αν είχε εκδοθεί θα είχε διάρκεια μέχρι τον Ιούνιο του 2021, συνεπώς θα είχε περιορισμένο χρόνο την στιγμή μάλιστα που δεν γνωρίζουμε πότε θα ξεκινήσουν -ολοκληρωθούν τα έργα του γηπέδου, αλλά και πότε θα ξεκινήσουν τα έργα ολοκλήρωσης του εμπορικού (για τα οποία είναι απαραίτητη η ύπαρξη της άδειας κατεδάφισης της Λεωφόρου).

3. Τι να την κάνει την άδεια κατεδάφισης όταν ακόμη και σήμερα δεν υπάρχει νέος ιδιοκτήτης του Εμπορικού Κέντρου, συνεπώς πρώτα θα μεταβιβαστεί το εμπορικό, ακολούθως θα εκδοθεί η άδεια κατεδάφισης της Λεωφόρου και αμέσως μετά θα εκδοθεί η άδεια συνέχισης των εργασιών.

4. Υποχρέωση του Δήμου είναι να την εκδώσει, δεν μπορεί να αρνηθεί. Θα το πράξει όμως στην ώρα του, διαφορετικά κινδυνεύει με αγωγές εκατομμυρίων ευρώ για διαφυγόντα κέρδη αν δεν το κάνει.

5. Σχετικά με την άδεια κατεδάφισης, η οποία (σε αντίθεση με τις απλές αντίστοιχες άδειες) παρατείνεται μέχρι την ολοκλήρωση του ποδοσφαιρικού γηπέδου, αλλά ΟΧΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ από 10 χρόνια από την δημοσίευση του νόμου (δηλαδή μέχρι τον Ιούνιο του 2021 ) ..

Στην νομοθεσία του 2011 (νόμος Μπιρμπίλη), η οποία ήταν και αυτή τροποποίηση του νόμου Σουφλιά, γίνεται για πρώτη αναφορά στο δικαίωμα του γηπέδου να χρησιμοποιείται ως ποδοσφαιρικό γήπεδο για 5 χρόνια, στην συνέχεια όμως έγινε 10 χρόνια. Για να γίνει κατανοητή η διαφορά, τα υπάρχοντα γήπεδα παίρνουν άδεια λειτουργίας εφ΄ όσον πληρούν κάθε φορά που ελέγχονται τις προϋποθέσεις της γενικής νομοθεσίας. Η Λεωφόρος ακόμα και ΑΝ πληρεί όλους τους απαραίτητους όρους, δεν μπορεί να λειτουργεί ως γήπεδο μετά τον Ιούνιο του 2021.

Επίσης στην Λεωφόρο ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιοδήποτε έργο το οποίο θα ΑΥΞΑΝΕ τον όγκο της ήδη υπάρχουσας εγκατάστασης , σύμφωνα με την πρώτη τροποποίηση του νόμου Μπιρμπίλη (Φεβρουάριος 2013).

ΠΡΟΣΟΧΗ 1. Δεν μιλάμε να κατεδαφιστεί η Λεωφόρος, αλλά να υπάρξει ΑΔΕΙΑ κατεδάφισης, αναγκαία για την εκ νέου έναρξη εργασιών του Εμπορικού Κέντρου.

ΠΡΟΣΟΧΗ 2. Η Λεωφόρος δεν μπορεί να γκρεμιστεί μέχρι το Γήπεδο στον Βοτανικό να κατασκευαστεί, αλλά για να εκδοθεί η άδεια λειτουργίας του θα πρέπει να έχει κατεδαφιστεί η Λεωφόρος.

Κλείνοντας μία – δύο ερωτήσεις.

Τι θα γίνει ΑΝ καταργηθεί η Διπλή Ανάπλαση?

Θα υπάρχει δικαίωμα ύπαρξης εκεί εμπορικού κέντρου ή όχι? (διότι με το προηγούμενο πολεοδομικό καθεστώς δεν προβλεπόταν!!).

ΥΓ. Βασικός λόγος ΜΗ επιστροφής της ΠΑΕ στην Λεωφόρο είναι το τουλάχιστον 1 εκ ευρώ που απαιτείται ώστε να είναι λειτουργικό γήπεδο (από χορτάρι μέχρι οπτικές ίνες και από καθίσματα μέχρι … σοβαντίσματα) για χρήση της έως τον Ιούνιο του 2021 , δηλαδή για ΜΙΑ σαιζόν!!!